czwartek, 4 września 2014

Pomysł na rybę czyli dzisiejszy obiad :D

Witajcie :D
Dzisiaj pomysł na obiad nie kurczakowy :D Wrzuciłam do miski co mi w rękę wpadło, a smak niebo w gębie. Pierwszy kęs uświadomił mi ponownie że warto eksperymentować w kuchni i że nie należy trzymać się sztywno przepisu :D

Dziś w roli głównej dorsz, ale myślę że możecie użyć każdej innej ryby np. łososia. Ja na pewno spróbuje jeszcze w innej wersji bo kocham wszystkie ryby. A nie zawsze tak było.. mieszkając w Polsce jadłam ryby sporadycznie, jak większość głównie w piątki.. Gdy przeniosłam się do Norwegii poznałam nowe gatunki ryb, owoce morza i nowe smaki. Wtedy na stałe weszły do mojego menu i jadam je czasem nawet 4 razy w tygodniu :D
Przechodząc do sedna dzisiejszy przepis :D

POMIDOROWE KOLECIKI RYBNE Z DORSZA Z RYŻEM BASMATI
Składniki:
  • dorsz świeży lub mrożony około 150-200 g
  • ryż basmati ugotowany 100g
  • jajko
  • przecier pomidorowy spora 1 łyżka
  • przyprawy : czosnek, sól, pieprz, oregano
  • pomidory suszone
  • 1 łyżka mąki owsianej
Rybe pokroić bardzo drobno. Wymieszać z resztą składników, formować kotleciki i smażyć :D ja użyłam oleju kokosowego (ok.pół łyżeczki).
Zjadłam z sosem jogurtowo-ogórkowo- czosnkowym. (gęsty jogurt+ ogórek zielony+ 1 ząbek czosnku+ sól + pieprz zblendować ).

Polecam bardzo serdecznie. Smak mnie zaskoczył i jak dla mnie ryba jest w ogóle nie wyczuwalna to taka uwaga dla tych którzy nie lubią smaku i zapachu ryby :D






Gotujcie!!!! ☺

6 komentarzy:

  1. U mnie dzisiaj podobny pyszny obiad rybny, tylko jako dodatek warzywny mam potrawkę kalafiorową - tak to ładnie nazwę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie łączyłam ryżu i ryby, czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ada wszystko zjadłaś?? u mnie w kuchni mam zapach Twojego obiadu ....tak się rozmarzyła :* Fretka Fit

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszamałam wszystko było pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie ta rybka wygląda :) Ja lubię rybę w każdej postaci, ale o tym Twoim sposobie nie słyszałam - wygląda bardzo apetycznie i na pewno jest godny wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak tych kotlecików naprawdę mnie zaskoczył i to pozytywnie :D na pewno wejdą na stałe do mojego menu :D dużo lepsze niż po prostu upieczona ryba choć taka też jadam :D na pewno jeszcze spróbuje z łososiem :D

      Usuń