poniedziałek, 15 września 2014

Pomysł na ciastka z awokado :D

Dzisiaj przepis na ciasteczka z awokado :D kolejny eksperyment w kuchni i myślę że jak najbardziej udany :D ciasteczka są delikatnie chrupiące z zewnątrz i wilgotne w środku :D


CIASTKA OWSIANE Z AWOKADO
Składniki
  • 50 g mąki owsianej myślę że również spokojnie można użyć innej mąki lub całe płatki owsiane (i tak pewnie zrobię następnym razem :D )
  • pół małego dojrzałego i rozgniecionego awokado około 60-70 g
  • porządna kopiata łyżka musu z jabłek lub pół banana
  • białko jajka
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • cynamon i kardamon wedle uznania
  • w moim przypadku odżywka białkowa waniliowa 1 miarka około 10-15 g, jeśli nie używacie dodajcie ksylitolu, aromatu waniliowego i łyżkę więcej mąki lub płatków
  • opcjonalnie pokruszona gorzka czekolada na wierzch każdego ciasteczka
  • opcjonalnie można dodać do ciasta kakao, masło orzechowe, pokruszone orzechy, rodzynki :D co lubicie :D Ja do swoich dodałam jeszcze łyżkę serka twarogowego ale nie jest to konieczne :D
Wykonanie:
Wszystkie składniki dobrze mieszamy. Posypujemy gorzką czekoladą. Na papier do pieczenia nakładamy po łyżeczce ciasta, posypujemy gorzką czekoladą i wkładamy do nagrzanego do 250 st. piekarnika. Pieczemy około 20 min. Pod koniec można zmniejszyć temperaturę jeśli za bardzo się rumienią. Przed jedzeniem wystudzić :D Ja swoje zabiorę do pracy i zjem może z jogurtem waniliowym czyli jogurt+odżywka.
Ciastka są zdrowe. Posiadają zdrowe tłuszcze z awokado które jest sprzymierzeńcem naszego brzucha :D Węglowodany złożone i białko :D Warto zamienić kupne ciastka na te własnej roboty :d przynajmniej wiemy co w nich jest a są tak samo pyszne :D





8 komentarzy:

  1. Powinnaś wydać książkę z przepisami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj dziękuję :D ale jeszcze o tym nie myślałam :D :D na razie blog pochłonął mnie do reszty :D:D ale w sumie ciekawa propozycja :D co dzień budzę się i głowa pełna pomysłów :D

      Usuń
  2. mniam !:) Takiego przepisu na ciastaeczka to jeszcze nie widziałam <3
    www.llealicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pierwszy raz robiłam :D
      Dzięki za zaproszenie na bloga. Często odwiedzam :D

      Usuń
  3. Ciasteczka wyglądają niesamowicie, aż wstyd przyznać, ze nutę próbowałam nigdy awokado. ;x
    Zatem zapraszam częściej! ;) Też z pewnością będę zaglądać częściej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny Twój przepis wypróbowany. Wyszły bardzo dobre,ale chyba zrobiłam coś źle bo suche były troszkę, ale przekroiłam je i środek posmarowałam masłem orzechowym :) Wtedy już nic więcej im nie potrzeba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może następnym razem daj więcej awokado i banana :D

      Usuń
    2. Dziękuje za podpowiedz, tak własnie zrobie ;)

      Usuń