piątek, 12 września 2014

O nieee.. znów jestem na diecie? Co tak naprawdę to znaczy??

Wielu z Nas słowo dieta kojarzy się z odchudzaniem i samymi wyrzeczeniami. Od razu myślimy o tym jak będzie ciężko, ile będziemy musiały sobie odmówić, ile czasu spędzić na siłowni żeby spalić ten uciążliwy tłuszcz. Jaka to straszna katorga nas czeka, żyjemy w przekonaniu ze dieta to coś strasznego. Jak wiele z Nas się myli..


Bo co to tak naprawdę jest dieta?
Dieta to nic innego jak racjonalny sposób odżywiania się dostosowany do konkretnej osoby. Stanowi nieodłączny element wżyciu każdego człowieka. I tak naprawdę każdy z Nas jest na diecie :D i nie koniecznie odchudzającej :D do słowa dieta przypięło się drugie słowo odchudzanie :D a tak naprawdę będąc na diecie można chcieć także przybrać na wadze :D
Dla mnie słowo dieta na dzień dzisiejszy to po prostu styl życia i odżywiania się i nie widzę w tym nic odkrywczego choć jeszcze kilka miesięcy temu kojarzyło mi się z czymś strasznym.
Pamiętam jakie zawsze powodowała we mnie zniechęcenie i sama się sobie dziwię teraz że nie zgłębiłam wcześniej tego tematu. Pozwoliło by mi to zrozumieć to wszystko wcześniej  i zaoszczędzić wiele lat na próbowanie przeróżnych cudownych diet od kopenhaskiej po Dukana.. które były może i skuteczne, ale na krótką chwilę przy czym nie były dobre dla mojego zdrowia.
A tak naprawdę wystarczyło zmienić nawyki na zdrowsze i wszystko samo przyszło a dodatkowo zapomniałam o czymś takim ja efekt jo-jo :D ponieważ zdrowe odżywianie jest sposobem na całe życie a nie na chwilę :D Nie czuje się przez to gorzej od innych że zdrowo jem, ponieważ nie czuje abym musiała odmawiać sobie czegoś co lubię.. po raz kolejny powtórzę potrafię dokonywać słusznych wyborów :D
Czasami mam wrażenie że ludzie mi wręcz współczują że "jestem na diecie". Bo przecież tak strasznie się męczę na treningach i trzeba mieć super zaparcie żeby nie zjeść batonika. Nie twierdzę że silna wola nie jest potrzebna ale wydaje mi się że lepszym słowem będzie tutaj ŚWIADOMOŚĆ. Jestem świadoma tego co daje mi taki styl życia i odżywiania się :D wiem ile korzyści niesie za sobą to co robię i niczego nie żałuję. I wcale nie męczę się. Ćwiczę kiedy chce, jem to co chce i czerpie z tego same korzyści.
Wiem że słowo dieta nie będzie już dla mnie nigdy straszne i nie będzie budziło we mnie paniki :D bo dla mnie to znaczy całkiem co innego  niż dla większości ludzi :D

Od niedawna wyznaję zasadę: " Jesteś tym, co jesz" :D:D święta prawda :D

A Wam jak się kojarzy słowo dieta?? Panikujecie czy nie??

2 komentarze:

  1. jestem owsianką.... z masłem orzechowym 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalia ja bardzo podobnie :D i racuchem jabłkowym :D

      Usuń