wtorek, 2 września 2014

Mój buraczku..mój czerwony..czyli pomysł na zdrowe śniadanie :D

Dzisiejsze śniadanie było małym eksperymentem..ale zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie..co przekonuje mnie o tym że warto czasem pokombinować :D
Było zdrowe, pełne witamin, błonnika a to wszystko za sprawą dodatku buraka :) tak, tak BURAKA :)


Burak jest tanim, dosyć pospolitym warzywem.. niestety nie docenianym przez wielu z Nas, a jest skarbnicą wielu witamin. W korzeniu tego warzywa znajdują się spore ilości witaminy C, wzmacniającej odporność, a także witaminy A, B1, beta karoten, potas, wapń.
Buraki :
  • działają odkwaszająco na organizm, a także łagodzą objawy tzw. zgagi czy nadkwasowości
  • są lekarstwem na anemię
  • używany przy przeziębieniu - ma działanie wykrztuśne i działa łagodząco na stany zapalne gardła.
  • są dobre na diecie - duża zawartość błonnika i mało kalorii, przyspieszają metabolizm
  • dbają o wzrok oraz pomagają zachować młody wygląd i poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci
  • pozwalają utrzymać w ryzach ciśnienie tętnicze krwi. 
Spotkałam się także z tym że jest określany mianem polskiego SUPER FOOD.
Niestety zazwyczaj zamykany jest w słoikach z niepotrzebnymi dodatkami w postaci cukru i substancji polepszających smak..
A czy nie lepiej kupić surowe buraki i przygotować je samemu :D
Pamiętam że jako dziecko odwiedzając moją babcie zawsze dostawałam ( a raczej wmuszano we mnie :D ) szklankę soku z buraków, który przygotowywała sama :D Wtedy jako dziecko nie doceniałam ani smaku ani tym bardziej korzyści zdrowotnych jakie to za sobą niosło.. Ale teraz już wiem dlaczego nie byłam chorowitym dzieckiem :D:D
Warto właczyć buraki do swojego menu..można je wykorzystać na rózny sposób.. do potraw słodkich i słonych..do ciast, placuszków, omletów lub po prostu starte do obiadu :D

Mam dla Was przepis na dzisiejszą szalono- fioletową owsiankę :D





Składniki:
  • 6 łyżek płatków owsianch
  • 1 lub 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 100 g jogurtu greckiego
  • odżywka waniliowa lub zamiennie coś do osłodzenia+ aromat waniliowy, ziarenka wanilii
  • masło orzechowe spora łyżka
  • garść jagód mogą być mrożone (ja użyłam właśnie takich ale przed dodaniem rozmroziłam je trochę w mikrofalówce)
  • mały ugotowany burak starty na tarce
  • trochę wody lub mleka do rozrzedzenia
  • dodatki wedle uznania, można dodać kakao, cynamon lub posiekaną kostkę gorzkiej czekolady
Wszystko razem mieszamy wieczorem..dodajemy wody dla odpowiedniej konsystecji, czyli tyle ile chcecie,,jeśli dacie więcej płynu płatki nie wsiąkną wszystkiego..ja lubie jak jest taka "ubita" dlatego daje mniej płynu. Przekładam wszystko do słoika i na całą noc do lodówki. Rano wyciągam gotowe śniadanie :D





2 komentarze: