wtorek, 30 września 2014

Mega pyszny obiad dla wielbicieli masła orzechowego :D

O matko.. !!!! :D Umarłam i jestem w niebie :D moje dzisiejsze szaleństwo w kuchni skończyło się moim wniebowstąpieniem :D a tak na poważnie dzisiaj wymyśliłam tak pyszny obiad że chyba będę go jeść codziennie aż do znudzenia :D
Nie przeciągając dłużej mam dla Was przepis :D:D



KURCZAK W SOSIE ORZECHOWYM Z IMBIREM I KALAFIOREM PODANY Z MAKARONEM PEŁNOZIARNISTYM
Składniki:
  • jedna pierś z kurczaka pokrojona w kostkę
  • makaron pełnoziarnisty 60-70 g
  • łyżka masła orzechowego
  • jogurt grecki około 2 łyżek
  • pieczarki
  • kilka pomidorów suszonych
  • kilka różyczek ugotowanego kalafiora
  • kawałeczek świeżego imbiru
  • czosnek
  • bazylia
  • sok z limonki
  • curry
  • mieszanka ulubionych ziół suszonych ( u mnie mieszanka cebuli, pieprzu, gorczycy, papryki, rozmarynu, oregano, bazylii, majeranku, kolendry i pietruszki)
Wykonanie:
Pierś z kurczaka przyprawić mieszanką ziół, curry i czosnkiem. Odstawić. W między czasie ugotować makaron i kalafior :D Na patelni podsmażyć kurczaka, dodać pieczarki, pomidory suszone, kalafior podrobiony na małe kawałki i troszkę wody. Chwilę poddusić. W miseczce wymieszać dobrze jogurt z masłem orzechowym i odrobinką wody dla rozrzedzenia. Dodać do sosu pokrojony drobniutko imbir i sok z limonki. Do mięsa i warzyw wcisnąć 2 lub 3 ząbki czosnku to zależy jak bardzo lubicie ostre. Wlać sos do mieszanki mięsno warzywnej, zmniejszyć temperaturę, skropić jeszcze troszkę sokiem z limonki i dusić aż zgęstnieje delikatnie. Przemieszać. Pod koniec duszenia dodajemy kilka posiekanych listków bazylii. Możemy od razu na patelnie dodać ugotowany makaron i wymieszać wszystko razem :D i zajadać :D
Uwierzcie mi smak jest nieziemski :D sos jest kremowy i pyszny :D od dzisiaj mój ulubiony sos do spaghetti :D bardzo aromatyczny :D
Myślę że spokojnie możecie zastąpić makaron ryżem lub kaszą gryczaną ale ja dziś postawiłam na kluski ponieważ wieki nie jadłam :D







SPRÓBUJCIE KONIECZNIE!!!! :D

2 komentarze: