sobota, 27 września 2014

Mąka migdałowa w roli głownej :D

Dzisiaj testuje nowość w mojej kuchni a mianowicie mąkę migdałową :D
Co mogę o niej powiedzieć ? Napewno to że ma specyficzny smak, który mi w zupełności odpowiada :D
Świetnie sprawdza się w wypiekach i nadaje im ciekawą konsystencję :D A przede wszystkim jest bogata w dobre tłuszcze i białko :D jak dla mnie idealna :D i napewno gdy skończę to opakowanie zakupię więcej :D
Dzisiejsze przepisy to dwa wypieki :D jedno zjedzone na 2 śniadanie a drugie to podwieczorek :D




JEDNOPORCJOWE MIGDAŁOWE CIASTO Z JABŁKAMI
Składniki:
  • mąka migdałowa 50-60 g
  • cynamon
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • słodzidło :D wedle uznania
  • jabłko
  • 2 białka jaj
  • około 80-90 g serka twarogowego
  • odrobina mleka dla odpowiedniej konsystencji
  • w moim wypadku odżywka oczywiście można pominąć i dać np. więcej mąki czyli 60-70 g
Wykonanie:
Wszystkie suche składniki mieszamy w misce. W oddzielnej mieszamy białka z serkiem. Jabłko kroimy w kostkę, kawałek zostawiamy na wierzch :D Mieszamy mokre składniki z suchymi :D dodajemy jabłka. I teraz tyle mleka żeby nie było za gęste ale też nie za rzadkie :D na wierzchu układamy jabłka albo pokrojone albo starte na tarce :D Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 st. i pieczemy około 40 min :D będzie widać kiedy jest gotowe :D






MIGDAŁOWE CIACHO DYNIOWE PODANE Z MASŁEM ORZECHOWYM I CYNAMONEM
Składniki:
  • 2 łyżki mąki migdałowej
  • 1 jajko
  • 1 białko
  • 100 g jogurtu greckiego
  • spora łycha puree z dyni
  • słodzidło lub jeśli ktoś woli odżywka
  • cynamon
  • masło orzechowe
  • opcjonalnie: kakao 1 łyżeczka
  • proszek do pieczenia 1 płaska łyżeczka
Wykonanie:
Mieszamy mąkę, jajko, białko, jogurt, puree, słodzidło i opcjonalnie kakao razem i przekładamy do foremki :D Pieczemy minimum 30 minut w piekarniku nagrzanym do 220 st. Jeśli za bardzo się rumieni zmniejszamy temperaturę :D podajemy z masłem orzechowym i cynamonem:D

Oba wypieki uważam za udane :D bardzo mi smakowały :D Mąka jak pisałam ma specyficzny smak :D ale jeśli ktoś lubi orzechy myślę że przypadnie mu do gustu :D ja napewno jeszcze będę kombinować z nią :D może połączę z innymi mąkami :D zobaczymy w przyszłości :D a tym czasem życzę smacznego tym którzy się skuszą :D





5 komentarzy:

  1. A tak mnie jedna rzecz zastanawia, Ada nie używasz za mało tłuszczy? Bo tak patrzę po przepisach i rzadko gdzieś widać jakiś tłuszcz z wyjątkiem m.in wiórków kokosowych czy innych nasion lub orzechów... Rozumiem to oczywiście w posiłkach okołtreningowych :) Tylko jakoś tak mi się w oczy rzuciło, że chyba mało tłuszczy jest :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że jem w sam raz tłuszczy :D praktycznie w każdym posiłku :D nie liczę dokładnie ile gram bo przestałam się w to bawić :D ale myślę ze 70 g dziennie zjadam :D

      Usuń
    2. Rozumiem, to super :) A mogłabym jeszcze zapytać jakich źródeł tłuszczy używasz? :)

      Usuń
    3. Pewnie że możesz :D Głównie to orzechy szczególnie masło orzechowe, nasiona chia, siemię lnianie, jaja, łosoś i nabiał :D
      Czasem olej kokosowy :D Teraz mąka migdałowa którą testuje :D

      Usuń
    4. Dziękuję :)

      Usuń