wtorek, 30 września 2014

Kolejna zapieczona inspiracja śniadaniowa :D

Nic nie poradzę na to że uwielbiam owsianki każde bez wyjątku :D teraz stawiam głownie na pieczone bo świetnie rano rozgrzewają a ja jestem zmarzluchem :D i ostatnio jest mi wiecznie zimno.. :D ale pewnie już niedługo wrócą do łask gotowane i inne :D
Tym razem z dodatkiem maku i gruszki :D z aromatem rumowym i skórką i sokiem z pomarańczy :D Zapach obłędny :D Jutro rano tylko podgrzeję i zjem z masełkiem orzechowym... mniam mniam mniam :D już się nie mogę doczekać poranka :D


PIECZONA OWSIANKA POMARAŃCZOWO-RUMOWA Z GRUSZKĄ I MAKIEM 
Składniki:

  • 60 g płatków owsianych - 6 łyżek
  • łyżka maku
  • łyżka nasion chia
  • jogurt grecki lub serek twarogowy około 100 g
  • gruszka
  • sok i skórka z polowy dużej pomarańczy
  • kilka kropel aromatu rumowego
  • łyżeczka kakao
  • słodzidło
  • masło orzechowe do podania
  • szczypta sody i proszku
  • opcjonalnie można dodać łyżkę mąki migdałowej lub mielonych migdałów 
Wykonanie:
Są dwie opcje. 
  1. Zalewamy płatki, nasiona i mak odrobiną wrzątku lub ciepłym mlekiem do wyboru. Zostawiamy na jakiś czas żeby mieszanka wchłonęła cały płyn. Następnie dodajemy wszystkie pozostałe składniki. Układamy gruszkę na wierzchu lub kroimy w kostkę  i dodajemy do masy.
  2. Jeśli mamy mielony mak, zalewamy wyłącznie nasiona chia 3 łyżkami wrzątku i odstawiamy na 10 min. Po tym czasie mieszamy wszystkie składniki razem jak wyżej. Jeśli nie posiadamy nasion chia możemy użyć siemienia lnianego lub po prostu jajka :D
Pieczemy w 220 st. do czasu aż będzie nam odpowiadało :D minimum 30 min :D Po prosu sprawdzajmy podczas pieczenia ;D






SMACZNEGO!!!!

8 komentarzy:

  1. wygląda bardzo smacznie! uwielbiam mak, więc pewnie by mi smakowało :) nadal nie próbowałam zapiekanej owsianki, a wiele osób ją chwali ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie :D na start wybierz jakiś najprostszy przepis :D z jakimiś ulubionymi przez Ciebie dodatkami :D zobaczysz może i Ciebie urzeknie tak jak mnie :D

      Usuń
  2. Kolejna bardzo ciekawa notka. ;) Kiedyś robiłam coś podobnego, ale mi zbytnio nie wyszlo. :c
    Obserwacja za obserwacje? Odpowiedz u mnie lub zwyczajnie zaobserwuj, a ja się odwdzięczę. ^^

    Pozdrawiam, Anu.
    http://murasakiiroanu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy :d spróbuj ponownie może tym razem się uda :D

      Usuń
  3. wooow! genialny przepis <3 koniecznie zrobię !! :)
    www.llealicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Oj tak było pysznie :D uwielbiam zapiekane śniadanka:D

      Usuń