piątek, 26 września 2014

Jesienne zapiekane śniadanko :D

Nadeszła jesień.. :D
Zawitała ona także do mojej kuchni :D i nie chodzi mi tutaj o szarą i ponurą aurę :D bo jak pisałam ostatnio jesień ma swój urok :D Sezonowe warzywa, owoce i przyprawy świetnie sprawdzają się kuchni :D U mnie dzisiaj standardzik pieczona owsianka kakaowa z gruszką i śliwką :D a do tego dużo cynamonu i ulubione masło orzechowe :D jestem rozgrzana jak kaloryfer :D


PIECZONA OWSIANKA Z GRUSZKĄ I ŚLIWKĄ
Składniki:
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • 1 łyżka nasion chia
  • około 100 g serka twarogowego
  • 1 śliwka
  • pół dużej gruszki
  • cynamon
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 białka jaj
  • kakao płaska łyżeczka
  • w moim przypadku odżywka czekoladowa i oczywiście można jak najbardziej pominąć dodać coś co używacie do posłodzenia :D
Wykonanie:
Tak jak zawsze przygotowuje bazę wieczorem :D mieszam płatki, wiórki, nasiona chia, serek i moim przypadku odżywka w misce, dodaje troszkę wody lub mleka jeśli ktoś woli :D płynu około 100 ml nie za dużo :D tak żeby dało się wymieszać i żeby dosłownie przykryło naszą mieszankę :D
Rano dodaje białka, słodzidło jeśli nie używaliście odżywki, kakao, cynamon i proszek. Na koniec pokrojoną w kostkę gruszkę i śliwkę :D Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 st. i pieczemy około 30-40 min w zależności od piekarnika :D a najlepiej na wyczucie :D

Była pyszna.. wieki nie jadłam gruszek :D i sama nie wiem dlaczego.. może przez to że wszyscy zawsze mi mówili że nie wolno, bo dużo cukru i bla bla :D ale może na temat mojej przygody z owocami zrobię kolejny post :D

Tymczasem zachęcam Was do wypróbowania tejże owsianki bo według mnie jest idealna na chłodne poranki :D a przede wszystkim pyszna :D




Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Jesienią i zimą królują u mnie podobne śniadania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna opcja :D lepsza niż kanapki :D

      Usuń
  2. Swietne! Na pewno wypróbuję :) Pieczonej owsianki jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak zrobiłam raz to się zakochałam :D hihi :D daj znać jak zrobisz czy smakowało :D

      Usuń