sobota, 6 września 2014

Idealne połączenie :) czyli pomysł na kurczakowy obiad :)

Wiem, wiem..większość z Was powie: "kurczak? Znowu? Serio?"
A no serio :) dla mnie to jest połączenie idealne a zarazem pomysł na szybki, zdrowy i sycący obiad :) taka kurczakowa klasyka :)


KURCZAK ZE SZPINAKIEM
Składniki:

  • jedna pierś z kurczaka
  • szpinak u mnie mrożony w takich kosteczkach
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżeczka lub dwie przecieru pomidorowego
  • sól,  pieprz, oregano i dodatkowo czosnek granulowany, ale oczywiście możecie użyć ulubionych przypraw
  • łyżeczka pesto
  • kilka pomidorów suszonych
Wykonanie prościutkie. Pierś wkładamy w folię spożywcza i rozbijamy tłuczkiem. Nie za cienko bo będzie sie rozpadać i może byc problem z zawinięciem w roladke.. przyznam sie Wam że ja właśnie tak rozbiłam ale jakoś sobie poradziłam :) przyprawiamy, smarujemy przecierem. Czosnek rozmrażamy w mikrofalówce. Dodajemy przeciśnięty czosnek. Wykładamy na pierś, na to kilka pomidorów suszonych. Zawijamy w roladke. Wkładamy do foli. I do piekarnika na 250 st. Pieczemy około 20 min. Potem możemy odwinąć z foli i przypiec jeszcze przez chwilę. Na koniec smaruje po wierzchu pesto i podaje z kaszą gryczana i dowolną sałatką :)


 
Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. O jeżu szpinak, kurczak, pesto i gryczanka( nie mylić z Grycanką:) !!! Raj dla mojego podniebienia.W ogóle ostatnio zamiast zachcianek słodkich, mam zachcianki zielone:) Pozdrawiam i dziękuję za masę inspiracji !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również dziękuję i zapraszam ponownie :) dla mnie to tez połączenie idealne :)

      Usuń
  2. kurcze nie jadam miesa ale jestem ciekawa jakby to smakowalo z lososiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łosoś i szpinak tez super połączenie na pewno muszę spróbować ;) tez powoli ograniczam mięso. Bo wcześniej to jadłam dzień w dzień czasem nawet po dwa lub 3 razy dziennie. Masakra nigdy wiecej :)

      Usuń
  3. Zrobiłam, wyszło pysznie ;) Do środka dodałam jeszcze po kawałku mozzarelli :) Będę na pewno robić częściej. Poproszę o więcej takich fit-obiadowych propozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę że smakowało :D Postaram się dawać więcej obiadowych dań :D

      Usuń