poniedziałek, 29 września 2014

G jak Gainery .. czyli od A-Z.

Obecnie na rynku mamy coraz większy dostęp do przeróżnych suplementów :D Osoby które zaczynają swoją przygodę ze sportem wychodzą z założenia że powinny zaopatrzyć swoją szafkę we wszystkie możliwe wspomagacze.. nic bardziej błędnego.. jeśli nie chcemy lub nie potrzebujemy nie musimy kupować niczego..
Efekty przyjdą tak czy inaczej.. czy będziemy je stosować czy nie.. Fakt stosowanie ich może je przyspieszyć.. ale czy warto ? :D  no chyba że startujemy w zawodach kulturystycznych :D a jak wiadomo suplementy nie należą do najtańszych :D
Odżywki białkowe, BCAA, carbo, różnego typu spalacze tłuszczu, gainery.. rynek jest przeogromny..
Dzisiaj chciałabym napisać kilka słów o tych ostatnich :D
Na wstępie zaznaczę że sama używam jedynie odżywki białkowej i jednym z głównych powodów dla których ją stosuję przyznam się są walory smakowe :D a dodatkowo podbicie białka :D nie namawiam nikogo do kupna takich rzeczy, sama również chcę je stopniowo ograniczać :D w moich przepisach pojawia się ale nie jest koniecznością i zawszę piszę czym można ją zastąpić :D ten post jest typowo informacyjny :D


CO TO SĄ GAINERY ?
Są to odżywki węglowodanowo- białkowe. To suplement który uzupełnia dietę ale z pewnością nie zastępuje jedzenia. Może nam zastąpić posiłek w sytuacji gdy nie mamy czasu przygotować go w normalny sposób. Osoby aktywne fizycznie które chcą zwiększyć swoją masę mięśniową w krótkim czasie bardzo często sięgają właśnie po te odżywki. Gainery zawierają białko czyli materiał budulcowy i węglowodany czyli materiał energetyczny. Często w swoim składzie mają także witaminy i minerały.
Podstawowym zadaniem gainerów jest dostarczenie szybko przyswajalnej energii pod postacią cukrów (najczęśœciej prostych) wraz z proporcjonalną porcją białka. 
Czy wszyscy mogą korzystać  z gainerów??
Korzystać z gainerów mogą młodzi, bardzo szczupli ludzie, którym w żadnym miejscu nie odkłada się tkanka tłuszczowa, a którzy jednocześœnie mają problemy ze spożywaniem regularnych, pełnowartośœciowych posiłków w ciągu dnia.  Wszyscy Ci, którzy aktualnie walczą z nadmierną iloœścią tkanki tłuszczowej powinni o tego typu odżywkach raczej zapomnieć ponieważ mogą one bardziej zaszkodzić niż pomóc.
Białko w gainerze powinno być albo białkiem serwatkowym albo jajecznym czyli wysokowartościowym, a najkorzystniejszym węglowodanem wysokooczyszczona skrobia pochodząca z kukurydzy lub pszenicy.

Przede wszystkim jednak uważam że osoby trenujące na siłowni powinny zadbać o prawidłowy sposób odżywiania się. Suplementy powinny być tylko uzupełnieniem nie podstawą naszej diety.
Według mnie stosowanie gainerów to kwestia indywidualna i nie ma co kierować się tym że ktoś używa, ma efekty to i ja kupie i będę mieć. Poza tym uważam że tego typu suplementy są dla bardziej zaawansowanych sportowców którzy trenują bardzo ciężko przez długi czas (zawodowo).
Ja po treningu wolę poświęcić chwilę na zrobienie sobie normalnego posiłku który będzie działał podobnie jak gainer :D a ile przy tym można zaoszczędzić :D
Jeśli ktoś z Was rozważał kupno gainera to niech zastanowi się jeszcze raz czy warto przepłacać.. i czy tak naprawdę jest nam potrzebny?? :D I może lepiej zjeść banana ?? :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz