piątek, 19 września 2014

Dynia w akcji od rana :D jesienna pieczona owsianka dyniowo-korzenna :D

Tak jak wspominałam zakupiłam dynie i dziś szykuje się iście dyniowy dzień :D Śniadanko z udziałem tego owoca? warzywa? sama nie wiem gdzie lepiej pasuje już zjedzone :D dodatek różnych przypraw świetnie mnie rozgrzał w ten mglisty ponury poranek :D A w toku kolejne dyniowe wypieki :D



PIECZONA DYNIOWA OWSIANKA Z GORZKĄ CZEKOLADĄ I PRZYPRAWAMI KORZENNYMI :D
Składniki:
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka nasion chia
  • ja użyłam odzywki waniliowej jeśli nie używacie dodajcie coś do posłodzenia i aromat waniliowy albo jeszcze lepiej ziarenka z wanilii
  • około 80 g jogurtu greckiego lub serka twarogowego
  • 100 g puree z dyni
  • cynamon, kardamon i goździki
  • kostka gorzkiej czekolady
  • całe jajko lub 1-2 białka w zależności od konsystencji
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • kilka truskawek na wierzch lub innych owoców
  • masło orzechowe jako dodatek
Wykonanie:
Płatki, nasiona chia, odżywkę lub wanilie, serek mieszamy wieczorem w misce, dodajemy troszkę wody ale tylko tyle żeby można było wymieszać i żeby składniki miały co wpić przez noc :D ale nie za dużo. Rano dodajemy resztę składników i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 250 st. przez jakiś czas a potem zmniejszamy jeśli wierzch jest ładnie zrumieniony i pieczemy dalej aż będzie gotowa :D powiem szczerze że troszkę to zeszło w dzisiejszym wypadu nie wiem od czego to zależało :D moja siedziała około 45 min :D Podałam z masłem orzechowym i było mega pysznie :D:D Polecam jeśli lubicie dynie :D ja nigdy jej nie używałam wypiekach ale napewno zacznę to robić częściej :D






 

 

SMACZNEGO!!!!

2 komentarze: