niedziela, 14 września 2014

Domowe mleko migdałowe :D

W końcu się zebrałam w sobie i zrobiłam mleko migdałowe :D nie mam żadnych dolegliwości pijąc mleko zwierzęce, poza tym używam go głownie odrobinkę do kawy :D Do zrobienia go zachęciły mnie opinie innych dziewczyn :D

Zaczęłam trochę czytać i dowiedziałam się że jest świetnym zamiennikiem mleka krowiego co jest super opcją dla osób z nietolerancją laktozy :D Poza tym ma wiele właściwości zdrowotnych :D Z powodzeniem może być stosowane do kawy, płatków owsianych. Mleko migdałowe idealnie nadaje się dla osób dbających o szczupłą sylwetkę. Ma lekko orzechowy smak.

Cenne składniki mleka migdałowego to żelazo, kwasy tłuszczowe omega-3 oraz błonnik. Ponadto oferuje ono całą gamę witamin i  składników mineralnych: witaminę E, A, D, ryboflawinę, magnez, selen, mangan, cynk, fosfor, wapń. Witamina A pomaga oczom dostosować się do zmian światła i wspomaga ich funkcje. Witamina D stymuluje tworzenie komórek, natomiast wapń wpływa redukująco na rozwój osteoporozy.

Ponadto nie zawiera kazeiny, białka mleka podobnego do glutenu, w związku z tym może być spożywane przez osoby nietolerujące glutenu. Dodatkowo nie zawiera soi więc nadaje się również dla osób uczulonych na soję.

Jest to produkt o niskim indeksie glikemicznym. Cukry w nim zawarte są całkowicie strawne i ciało może ich używać jako energii.

Mleko migdałowe jest dobrym źródłem antyoksydantów, które działają detoksykacyjnie na organizm człowieka i prewencyjnie przed rakiem. Zawiera również flawonoidy wykazujące działanie przeciwutleniające i przeciwzapalne.
Osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu powinny polubić mleko migdałowe, ponieważ nie zawiera tłuszczów nasyconych i ma mniej cukru oraz węglowodanów niż tradycyjne mleko. Może być także stosowane przez osoby chorujące na cukrzycę.
Migdały mają działanie alkalizujące, dlatego mleko na ich bazie może pomóc przy wrzodach, nadkwasocie lub refluksie żołądkowo-przełykowym.
Na mleko migdałowe muszą jednak uważać osoby uczulone na orzechy.
 
Jak widzicie ogrom zalet zachęca do stworzenia własnego mleka migdałowego :D tak też uczyniłam i nie żałuje :D smak jak najbardziej mi odpowiada :D dla mnie jest lekko słodkawy i świetnie spisał się w porannej kawie :D utworzył świetną piankę jakiej nie jestem w stanie uzyskać przy zwykłym mleku krowim :D a kawa smakowała wyśmienicie :D mała rada - jeśli chcecie dodać mleko do kawy podgrzejcie je najpierw ponieważ czytałam że może się zwarzyć :D sposób przyrządzenia jest banalnie prosty choć wymaga trochę czasu :D

 
 
DOMOWE MLEKO MIGDAŁOWE
Składniki:
  • szklanka migdałów ok. 150 g
  • 4 szklanki wody źródlanej lub przegotowanej i letniej kranówki :D
  • dodatkowo woda z kranu do zalania migdałów

Wykonanie:
Jeśli chcecie aby migdały były bez skórki to zalejcie je wrzątkiem na 10 min i potem obierzcie. Trochę przy tym jest zabaw, ale nie jest to konieczność :D następnie zalewamy migdały wodą z kranu i zostawiamy najlepiej na noc. Rano je odcedzamy wrzucamy do blendera i dodajemy wodę osobiście użyłam blendera ręcznego. Miksujecie przez chwilę. Następnie na jakieś naczynie nakładamy gazę lub ściereczkę i przelewamy powoli mleko. Na ściereczce będzie zostawać papka migdałowa. Gdy już przelejemy wszystko dokładnie odsączamy pozostałe migdały :D i oto mamy gotowe mleko :D to co zostało mam zamiar wykorzystać w owsiankach lub do jakiś wypieków :D

Polecam zrobić takie mleko ponieważ jest tańsze niż sklepowe i zdrowsze ponieważ szukając dobrego mleka migdałowego w sklepie nie znalazłam takiego. Prawie każdy miał w składzie coś co mnie zniechęcało :D


:D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz