piątek, 12 września 2014

Ćwiczenia siłowe..czy będę wyglądać jak "Pudzian"??

Nie raz słyszałam.. "Jak to podnosisz ciężary?? Chcesz wyglądać jak Pudzianowski?? Po co Ci to??"
A no po że po prostu to lubię i taka forma aktywności fizycznej najbardziej mi odpowiada.. chcę być wysportowana ale... no właśnie ALE.. trzeba umieć znaleźć w tym umiar..
Niestety wśród wielu ludzi panuje takie przekonanie że ćwicząc na siłowni z ciężarami nie będziemy wyglądać kobieco, nawet spotkałam się z określeniem babochłop.. hmmm.. co ja o tym sądzę??

Cóż.. sprawa ta ma kilka twarzy według mnie.. z jednej strony nie zgodzę się z tym a z drugiej można przegiąć..
Ćwicząc racjonalnie 3 razy w tygodniu na siłowni nie staniemy się jak kulturysta.. bo jest to fizycznie raczej nie możliwe..za wzrost mięśni odpowiedzialny jest testosteron który powoduje przyrost tkanki mięśniowej przy jednoczesnym łatwiejszym spalaniu tkanki tłuszczowej.. dlatego mężczyźni są w stanie osiągnąć kulturystyczne sylwetki a kobiety nie..
No dobrze ale powiecie to w takim razie jak niektóre kobiety osiągają atletyczne sylwetki.. a no niestety sięgają po wspomagacze (sterydy) , dodają dni treningowe, przechodzą na masę, redukcje i nie wiadomo co jeszcze, zwiększają obciążenie itd. I właśnie tutaj uważam że powinno się znaleźć umiar lub zadać sobie pytanie co jest naszym celem ? Jeśli ktoś planuje startować w zawodach lub wiąże z tym całe życie wtedy to inna sprawa ale i wtedy to nie jest też takie proste.. potrzeba lat żeby zbudować bardzo umięśnioną sylwetkę..
Wcześniej myślałam że właśnie tego chce ale teraz już wiem że to nie jest mi potrzebne do szczęścia :D wystarczy mi ładne wysportowane i zdrowe ciało :D

Czy w takim razie można wyglądać kobieco podnosząc sztangę?? Uważam że tak.. ćwiczenia z obciążeniem nie są takie straszne jak większość myśli.. nie urośniemy od nich do gigantycznych rozmiarów..
Ćwiczenia siłowe mają wiele zalet :D ładnie kształtują sylwetkę, nadają jej fajny kształt, ciało staje się bardziej  gibkie i jędrne a dodatkowo mięśnie spalają tłuszcz :D ale część z Was i tak ma wiele obaw.. Rozumiem Was, zaczynając miałam podobnie ale spróbowałam i nie żałuję :D
Trening siłowy przyspiesza przemianę materii, dlatego po skończonym treningu jeszcze przez długi czas spalamy kalorie :D czyli chudniemy :D im więcej mięśni tym większe spalanie :D skóra staje się bardziej sprężysta i napięta :D co skutkuje tym że nasze ciało lepiej wygląda :D plusów takiego treningu jest wiele

W skrócie co nam daje trening siłowy :
  •   Lepsze samopoczucie;
  •  Szczuplejsze, jędrniejsze ciało;
  • Lepszy wygląd, bo zmiana proporcji składu ciała: więcej mięśni, mniej tłuszczu;
  • Pewność siebie i poczucie własnej wartości;
  • Więcej energii
  • Lepsza kontrola nad stresem;
  • Lepsza kontrola nad ciałem (ciało bardziej elastyczne, rozciągnięte);
  • Obniżenie ciśnienia krwi;
  • Zapobieganie osteoporozie;
  • Zapobieganie miażdżycy;
Ja ćwiczę siłowo od listopada i wierzcie mi że nie wyglądam jak babochłop i daleko mi do tego :D zauważyłam za to wiele korzystnych zmian :D większość z powyższych punktów się sprawdziła.
Uważam że jest znacząca różnica między chudością a wysportowaną sylwetką. Kiedyś dążyłam do tego aby być chudą i tyle, ale wiem że błędnie interpretowałam tą pojęcie. Czy chude ciało wygląda tak samo jak wysportowane ? Nie sądzę :D W wysportowanym ciele jest kilka znaczących różnic jak np. większa ilość mięśni i bardziej napięte ciało. I ja wybieram to drugie :D Wiem teraz że chcę być wysportowana i zdrowa przede wszystkim :D Zresztą każdy ćwiczy to co lubi a ja pokochałam moje sztangi :D:D jedni biegają, inni jeżdżą na rowerze a ja podnoszę :D
Zachęcam do spróbowania takiej formy treningu ponieważ niesie on za sobą wiele korzyści :D Nie bójcie się ciężarów.. nie zrobią z Was kobiet-Pudzianów :D Nie musicie rzucać się od razu na ogromne obciążenie :D dobierajcie je do swoich możliwości :D możecie ćwiczyć w domu :D a jeśli nie posiadacie ciężarków zawsze można wykorzystać otaczające nasz rzeczy :D trochę pomysłowości :D



2 komentarze:

  1. Kochana, masz pięknie wyrzezbione cialo na które pewnie bardzo długo pracowalas, ale bylo warto! Powiedz mi jakie masz obciążenie na sztange? Bo właśnie chce pocwoczycc i nie wiem od jakiego obciążenia zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj różne obciązenie.. od 40 kg w dół to zależy od ćwiczenia i dnia hihi :)

      Usuń