sobota, 30 sierpnia 2014

PAMIĘTAJ !!!! Śniadanie to podstawa ☺

Pieczona owsianka weekendowa i o tym jak ważne jest śniadanie

O tym że śniadanie to podstawa trabiła mi od małego mama, babcia, tata.
Wiadomo samochód na pustym baku nie pojedzie tak samo my potrzebujemy rano paliwa dla naszego mózgu aby móc zacząć zdrowo każdy dzień ☺
Ważne żeby w śniadaniu znalazły się węglowodany złożone (czyli np. płatki owsiane, zdrowy chleb) ale tez węglowodany proste pochodzące z owoców ☺
Do tego białko które buduje nasze ciało i zdrowe tłuszcze, ktorych sie nie boimy w diecie, tak jak ja kiedyś.
Wiadomo witaminy, minerały i błonnik sa także bardzo ważne.  ☺
Dziś przepis na moje ulubione śniadanie weekendowe ma które czekam z niecierpliwością cały tydzień ☺


Pieczona owsianka ☺
Składniki:
● płatki owsiane 60 g
● wiórki kokosowe 1 łyżka
● jogurt grecki 100g
● całe jajko lub dwa białka
● dowolne owoce (ja najczęściej używam malin, truskawek, jagód,  jabłek,  brzoskwin, nektarynek ale dajecie to co lubicie)
● kostka dobrej gorzkiej czekolady u mnie 90% kakao
● odżywka waniliowa dwie miarki (można pominąć i dać ksylitol i np. ziarenka z laski wanili)
● proszek do pieczenia
● masło orzechowe

 Przygotowanie:
● Wieczorem płatki,  odżywkę,  wiórki i jogurt mieszam razem dodaje dla rozrzedzenia wody ale nie za dużo. I wstawiam pod przykryciem do lodówki
● Rano dodaje proszek, owoce, jajko,  posiekaną gorzką czekoladę.  Wszystko razem mieszam i przekladam do foremki
● piekę w 220 st. przez min. 30 min.  Ale zawsze sprawdzam na wyczucie
● Zajadam z masłem orzechowym.

Uwielbiam te pieczonki :) każdy może dodać to co lubi jakie chce owoce,  przyprawy :)
Ja pokochałam śniadanie i nie wyobrażam sobie wyjścia bez niego z domu.. po prostu mój oganizm tak się przyzwyczaił że inczej mi nie pozwala ☺

W kolejnym poście pokaże Wam że śniadania to nie muszą być po prostu kanapki ( choć oczywiście sama uwielbiam) ale kombinacji jest wiele i warto sobie urozmaicać ☺



2 komentarze: