sobota, 30 sierpnia 2014

Nie nudne śniadania cz.2

Placki, placuszki, tosty, omlety, owsianki , jaglanki.. pomysłów cała głowa i zawsze ten sam dylemat co tu zjeść na śniadanie ☺ 
Ale mam taki swój patent to co nie zjem na pierwsze - zjem na drugie  ☺ 

Owsianka nocna ze słoika :
Składniki podstawowe:
●płatki owsiane 60g 
●wiórki kokosowe 1 łyżka
● jogurt grecki
● odżywka waniliowa ( pominąć jak ktoś nie używa i dodać ksylitol i ziarenka wanili)
Dodatki:
● owoce do wyboru do koloru
●masło orzechowe
● kakao
● gorzka czekolada
●cynamon
Co kto lubi ☺ 
Wszystko razem mieszamy i dodajemy wody na końcu dla rozrzedzenia ale nie za bardzo ;) wkładamy do słoika i do lodówki na całą noc.  Rano wyciągamy i zajadamy się przepyszna owsianka ;)





Tosty francuskie :
Składniki:
●2 lub 3 kromki zdrowego chlebka
● jajko lub 2 białka
● mleko około 100 ml
● odżywka waniliowa lub ksylitol
Jajko, mleko , odżywkę mieszam razem, nastepnie zamaczam kromki i odczekuje jakiś czas aż pieczywo wsiaknie cały płyn :)
Smaże na dobrze rozgrzanej patelni następnie zmniejszam. Można użyć oleju kokosowego :)
Dodatki do wyboru do koloru :)


Omlet owsiany z ricottą
Składniki: 
●2 jajka
●60 g płatków owsianych
●100g ricotty
●ksylitol wedle uznania
●wiórki kokosowe
●proszek do pieczenia
●opcjonalnie cynamon
●dodatki: masło orzechowe,  owoce

2 żółtka mieszam z ksylitolem i ricotta. Platki miele na mąkę dodaje do masy jajecznej. Ubijam dwa białka na sztywno. Mieszam delikatnie obie masy. Smaże i podaje z dowolnymi dodatkami.  :)

Wariacji na temat omletów jest dużo :) U mnie zawsze bazą jest mąka owsiana ( zmielone płatki owsiane) 2 jajka lub kombinacje np. z samych białek (przed treningiem) i 100 g twarogu lub serka wiejskiego ☺
Dodatkowo odżywka,  wiórki kokoswe, proszek do pieczenia i dowolne dodatki ☺



 Wersja szybsza: 
Całe płatki i wiórki zalewam wieczorem woda lub mlekiem (nienza dużo). Rano dodaje 2 jajka, proszek, odżywkę lub ksylitol i smaże ☺ Dodatki dowolne ☺  


Zapiekana kasza jaglana:
 ● 140 g ugotowanej wcześniej kaszy jaglanej
● 2 jajka 
●proszek do pieczenia
●odżywka lub ksylitol
● 100g jogurtu greckiego lub twarogu
● owoce 

Wszystko oprócz owocow blenduje razem na jednolitą masę.  Wykładam połowę masy do foremki, na to owoce , reszta masy i znów owoce. Zapiekam w 200 st. przez min. 30 min. może dłużej :)
  

Jak widzicie pomysłów na pyszne, zdrowe i nie szkodzące naszej figurze śniadania jest wiele.. to tylko część z nich..będę starała się nadrobić..i wrzucić Wam jak najwięcej z nich. :) mam nadzieje ze może dzięki temu pokochacie śniadania tak jak ja i stanie sie to waszym codziennym rytuałem :) 
  
Do następnego :) 

P.S Bardzo mile widziane uwagi odnośnie postów.  Dopiero wdrażam się w całą tą blogerską  społeczność :)

8 komentarzy:

  1. Wygląda wszystko bardzo pysznie. Czy Moglabys przy poszczególnych daniach podawać ich kaloryczność? Choć mniej więcej?

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem za podawaniem kaloryczności. ;). a orientujesz się może mniej więcej ile kcal ma ta nocna owsianka ze słoika.? tak mniej wiecej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko zależy od.tego jakich dodatków użyjesz :) może mieć około 300 kcal a może mieć 500 :) moje śniadania są zawsze "wypasione" to najważniejszy posiłek w ciągu dnia :) postaram się mniej więcej podliczac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie jest to bardzo konieczne, ale jesli masz chwile to jakbys tez dopisala makro to byloby super :) i powiedz, czy ta waga kaszy to przed czy po ugotowaniu?

    OdpowiedzUsuń
  5. Waga kaszy po ugotowaniu :)postaram się i dziękuję za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń