niedziela, 31 sierpnia 2014

A może babeczkę albo ciasteczko ????



Kto powiedział że zdrowo się odżywiajac nie można zajdać śłodkości?? Ten kto nie wie że można właściwie wybrać :)
Szukamy zdrowych zamienników i możemy cieszyć się codzień z pysznych ciastek, muffinek i ciast :)


Przedstawie Wam kilka pomysłów na zdrowe śłodkości...
Ale najpierw kilka zasad które warto zapamiętać :)


 Do tego dodałabym od siebie..
● zamiast mąki pszennej -mąka owsiana, pelnoziarnista, gryczana, orkiszowa, ryżowa, jaglana
●zamiast cukru-ksylitol, banany

MUFFINKI OWSIANO- BANANOWE
Składniki:
●2 szkl. platkow owsianych zmielonych na make
● 1 szklanka jogurtu greckiego
●2 jajka
●2 dojrzale banany
●2 plaskie łyżeczki proszku do pieczenia
●gorzka czekolada 90% zaw. kakao posiekana
●40 g uprażonych orzechów włoskich (posikać)
●odżywka waniliowa można pominac
● ksylitol wedle uznania 2 lub 3 łyżeczki


Wykonanie:
Suche składniki mieszam w misce, w oddzielnej blenduje banany z jogurtem i jajkami. Mieszam obie masy, dodaje czekoladę i orzechy. Wykładam do foremek silikonowych i piekę ok. 20 min w 200 st. Najlepiej wyciągnąć gdy patyczek będzie czysty.


CIASTO MARCHEWKOWE
Składniki:
●50 g mąki owsianej
●proszek do pieczenia 1 łyżeczka
●odżywka waniliowa można pominąć dac ziarenka wanili i ksylitol
●wiórki kokosowe 1 lub 2 łyżki
●cynamon
●jajko
●2 białka
●100 g serka wiejskiego, twarogu lub gęstego jogurtu greckiego
●100 g marchewki startej na grubych oczkach odcisnietej z nadmiaru wody

Suche skladniki i mokre oddzielnie :) suche skladniki blenduje, mokre tez..potem mieszam jedno z drugim. Przekładam do foremki i do piekarnika 200 st na minimum 30 mim :) na wierzchu jest serek twarogowy ale moze  byc jogurt grecki z odrobiną odzywki dla smaku :) 



BUŁECZKA TWAROGOWA NA SŁODKO 
Składniki:
Na bułki:
●50-60 g mąki owsianej
●odżywka waniliowa
● 1 łyżka wiórków kokosowych
●całe jajko lub 2 małe białka
●100 g serek wiejski lub twaróg zblendowany
●ksylitol
●cynamon
 Wszystko razem zagnieść i uformować bułeczki.  Piec w 200-220 st na papierze do pieczenia około 20 min..ale trzeba sprawdzać.. w środku jest serek waniliowy (serek z odżywka albo jogurt grecki) masło orzechowe i brzoskwinia ;)





CIASTKA OWSIANE:
Skladniki:
●100 g płatków owsianych
● garść wiórków kokosowych
●2 bardzo dojrzałe banany
●2 małe białka jaj albo całe jajo
●garść rodzynek
●odżywka waniliowa
●posiekana gorzka czekolada wedle uznania


Wszystko razem wymieszac, formować ciastka układać na papierze i piec w 200 st. do momentu zrumienienia. 


  

CIASTO OWSIANE Z OWOCAMI
Składniki:
● 50 lub 60 g mąki owsianej
● 1 łyżka wiórków kokosowych
● proszek do pieczenia
●odżywka waniliowa
●1 żółtko
●2 białka
●2 spore łyżki serka twarogowego lub jogurtu greckiego
●ksylitol
●dowolne owoce mogą być mrożone

Suche składniki mieszam razem.. w oddzielnej misce ucieram żółtko z ksylitolem a następnie dodaje serek. Dodaje suche składniki.. jeśli jest za gęste dodaje odrobinę wody lub mleka..a nastepnie ubite na sztywno dwa białka...Wykładam do foremki..na wierzchu układam owoce, można również wmieszac je do masy..piekę przez chwile w 250 st następnie zmniejszam i pieke do momentu "suchego patyczka".




                    * * * *
Jak widzicie odżywiajac soe zdrowo i dbając o sylwetkę nie musimy sobie niczego odmawiać..wystarczy poszukać zdrowych zamienników i cieszyć się słodkim smakiem domowych wypieków ☺ 
Także fartuchy nakładamy i bierzemy sie za pieczenie :) warto upiec rodzinie zdrowsze ciasto..może akurat to pokaże im ze zdrowe nie znaczy nudne i bez smaku ☺     
A teraz pora na późną kawkę i kawałek pysznego ciasta ☺
Udanej niedzieli ☺  


5 komentarzy:

  1. Świetne przepisy! Uwielbiam Twój profil na insta!<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Niami, jami ami :) Dlaczego ja jestem taka leniwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Doczekalysmy sie bloga, cudnie :) mam zamiar czesto tu zagladac :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi i wyglada pysznie :) dam znac, jak smakowalo, kiedy wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo za miłe słowa wiele to dla mnie znaczy :)

    OdpowiedzUsuń